luni, 24 august 2009

Metroul pentru schiopi

Sedeam in metrou azi, cu ochii beliti intr-o harta din aia a metrorexului..
Imi pica ochii pe "legenda". Vaz un scaunel cu rotile pentru aia cu incapacitate motorie (schiopi, da-i in pula mea... Mda, stiu, o sa ma bata Doamne-Doamne :P) care zice "Statie cu dotari pentru persoane cu dizabilitati". Arunc imediat ochiul pe harta.

Ca sa rezum emotiile si suspansu pentru cei dintre noi functionali doar de la brau in sus.. Aceste statii, care este mai destepte decat ale lor, sunt: Unirii(prima statie din lume dotata cu parc si strazi cu masini.. Asta daca nu stiati ca pentru a ajunge de la Unirii2 la Unirii1, trebuie s-o luati pe la suprafata. Logic, nu?), 1Mai, Anghel Saligny, 1Decembrie, Nicolae Teciu, Nicolae Grigorescu si Gara de Nord.
In primul rand, ce or insemna aceaste dotari pentru persoane cu disabilitati? Si despre ce disabilitati e vorba? De orice fel? Au si butic cu rent-a-dog pentru orbi? Preturile la cartele sunt tiparite si in braille? Flutura cineva un steag inainte sa se "atentiesenchidusile" ca sa auda si surzii? Io in afara de derdelusu ala pentru inscaunati(cei cu scaun) n-am vazut..
Je, par example, am handicapul miopiei. Pentru mine ce dotari exista?

Si cum s-au decis ca handicapatii vor circula doar spre autostrada soarelui, la gara si in parc la Unirii? Care e mesajul pe care administratia locala il trimite schiopilor din lumea larga? "La mare, la munte sau in parc cu voi!"??...
De parca ar fi animale intr-o rezervatie. Plus ca - daca se pravaleste un orb in scaun cu rotile peste mine la Pipera unde nu este dotari de handi-handi? Pe mine adica nu ma doare?

Tehnocratii pulii mele...

Un comentariu:

  1. nush daca mai are rost sa-ti zic ca esti in blogrollul meu...mi se pare firesc!
    cat despre fazele astea cu metroul (si nu numai) se cheama ca ne-am aliniat la normele UE, ca si pana acum aveam persoane cu handicap motoriu, doar ca pana la UE, ne durea in pula de ei. Dar pentru ca alesii nostri au avut de supt, si noi vom avea de dat in anii ce vin, au pus abtibilduri din astea in care cica, bietii oameni au parte de facilitati,pe unde au gasit loc. By the way, pt tine, k sa stii, se refera la pers. cu dizabilitati de miscare, nu se pune daca esti, miop,surd, s.a.m.d...si sa mai stii ca-s o gramada de alte boli, care se incadreaza in diverse graduri de handicap si nu presupun neaparat o mutilare vizibila (ex: vezi cancerul)

    RăspundețiȘtergere