miercuri, 20 ianuarie 2010

bizarerii cotidiene

Cica ma suna unu azi. Adica el pe mine. Pe telefonu meu. El formand numarul cu degetele lui pe telefonul lui.

El: Alo!
Eu: Da...
El: Cine e?!
Eu: Pai dvs m-ati sunat. Cum "cine e?!"
El: A da.. Greseala. La revedere.

How richly bizzare..

Anyway, mi-am luat 2 senvisuri din alea de la automatu de senvisuri de la metrou. Cica ar fi de la Snack Attack. Sau asa se lauda CIOLOFANU (i love this word) in care sunt ambalate. Pe principiu - mai ambalezi mult motoru in celofan?? Mda.. geek joke. Anyway, ziceam de senvisuri. Cred ca sindromul "cu gust de"/"cu aroma de" ne cuprinde din ce in ce mai mult. Painea mi se pare ca are gust de sunca iar sunca are gust de - ati ghicit - paine. Nu zic.. per total e cam acelasi lucru, dar ma deranjeaza altceva. Ma gandesc semi-ingrijorat la faptul ca peste cativa ani, dupa ce vom trece printr-un mic colaps economic, jafuri in masa, miscari de strada, etc (cu astea m-am impacat deja; o sa fie si basta), o sa apara (evident, din saracie si lipsa de mijloace) apa cu gust de cola, branza topita cu gust de friptura, plastilina cu gust de Orbit (si Chelit..). Which leads me the question: apa minerala cu gust de cola nu e defapt cola? Adica - ipotetic vorbind - ce delimiteaza produsul original de suma tuturor atributelor lui?

Btw, ati vazut ca Pepsi si-a schimbat logo, font, grafica, etc.. tot!!? Chestie care ma face sa ma gandesc ca era ceva wrong inainte. Si era..

Pepsi mereu a fost un fel de Cola pentru pusti. Targetul Pepsi erau oamenii care sareau de pe cladiri, care se urcau cu maimute in taxi-uri, fotbalistii si fanii acestui sport, etc.. Cola a avut sarbatori religioase, fabrici de fericire (metaforic, n'est ce pas?), oameni prin biblioteci care isi picteaza chestii pe maini.. you get the picture.

Eh - cum era de asteptat, Pepsi era urmatorul la mutare. Ceva mai profund, o targetare mai precisa, mai neheirupista, mai de fond.. Well, they failed.


Cum adica curajul?! Trebuie sa-mi fac curaj mai nou ca sa beau un cico?? Adica ce are noul pepsi? Risc sporit sa fie expirat?? No way, nene! Io nu beau mizeria asta.. Iar abordarea minimalista (oribil font!) nu-i avantajeaza deloc. Cand esti Nike sau Jhonnie Walker, iti permiti sa faci un add full screen, negru complet, doar cu sigla intr-un colt. Esti minimalist pentru ca-ti permiti. Pentru ca nu ai alternativa in segmentul tau. Minimalismul in imagine tine cat timp ai monopol pe brand-awaraness. Nu e cazul la pepsi care imparte piata cu Cola. In cazul asta, abordarea e aia a detaliului impopotzonat, al exagerarii si al augmentarii tuturor senzatiilor, detaliilor, culorilor, inventiilor.. vezi Coca Cola cu ochi care vorbesc cu limbi, cu struti cu cap de om mergand pe strada, etc..
Asadar draga pepsi.. daca nici macar nu meriti sa te afisezi cu litera mare la inceput.. (Coca-Cola?!), io n-o sa te beau.
Urmeaza un poll de maxim interes pentru popor.
Stay tuned.

Un comentariu:

  1. Noul logo Pepsi e cel mai bine interpretat aici: http://www.marketingteamdirect.com/blog/wp-content/uploads/2009/02/pepsilogoblowatlife1.jpg

    RăspundețiȘtergere